קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
מילון מחלות וטיפולי רפואה משלימה
חפש      נקה

הפרעות שינה

שיטת פלדנקרייז, הומאופתיה, פסיכותרפיה גופנית, שיטת פאולה, צמחים סיניים, שיטת אלבאום, שיטת אלכסנדר, הידרותרפיה, ביופידבק, נוירופידבק, אוסטאופתיה, שיאצו, צמחי מרפא | הרבליזם, רפלקסולוגיה, נטורופתיה , סוג'וק, כירופרקטיקה, רפואה סינית | דיקור, שיטת אייפק - ipec

שינה תופסת כשליש מחייו של אדם והיא מצב הפוך ממצב של ערות. במצב של שינה רמת הפעילות של מערכות הגוף שלנו יורדת וכמו כן ישנה ירידה בעוצמת התגובה שלנו לגירויים.

 

בזמן השינה מתרחשים תהליכים רבים בינם תהליכים הורמונליים ומטבוליים, תהליכים נוירולוגיים ותהליכים המשפיעים על הקוגניציה. כמו כן ידוע שלשינה ישנה השפעה על מערכת החיסון.

 

שינה חיונית לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף. הפרעות שינה או מחסור בשעות שינה עלולים להשפיע גם על המערכות הפיזיולוגיות וגם על הבריאות הנפשית של האדם.

 

משך השינה משתנה מאדם לאדם וגם משתנה בתהליך התבגרותנו.

 

שעות שינה מומלצות:

תינוקות עד גיל שנה:  כ - 15 שעות ביממה
ילדים:  כ - 11 שעות ביממה
נוער: כ - 10 שעות ביממה
מבוגרים: כ- 8 שעות ביממה

 

לעיתים מתרחשות הפרעות שינה המשבשות את התהליך התקין ומשפיעות על תחושת הערות ואף על התפקוד התקין של האדם. הפרעות שינה הן מקבץ של הפרעות שונות המשפיעות על ההירדמות, איכות השינה, זמני יקיצה, משך השינה ועוד.

 

הפרעות שינה נפוצות:

  • אינסומניה/נדודי שינה: אחת מהפרעות השינה הנפוצה ביותר. מלווה בקושי להירדם, יקיצה מוקדמת, שינה לא רציפה המלווה במספר התעוררויות במהלך הלילה ותחושת עייפות ביקיצה.
  • סהרוריות: מצב אשר בו נמצא האדם במצב של שינה אך מבצע פעולות המאופיינות למצב ערות, כגון הליכה ודיבור. האדם אינו זוכר את הפעולה כאשר הוא מתעורר משנתו.
  • רדמת/ נרקולפסיה: התקפי שינה פתאומיים בזמן פעילות תקינה במהלך היום. במרבית הפעמים התקפים אלו מופיעים בזמן פעילות מונוטונית. האדם יכול לחוש ערנות כאשר הוא מתעורר אך מיד לאחר מכן להירדם בשנית.
  • היפרסומניה: שינה ארוכה יותר מאורך השינה הנורמלי.
  • חריקת שיניים: הנעת הלסת וחיכוך השיניים מתוך שינה.
  • דום שינה: מתבטאת בהפסקת נשימה החוזרת על עצמה בזמן השינה.
  • סיוטי לילה: חלומות מסעירים ומפחידים המביאים ליקיצה.

 

גורמים הפרעות שינה:

  • התרגשות ומצבי לחץ
  • הפרעות פסיכולוגיות
  • צריכת קפאין סמוך לזמן השינה
  • מחלות חום
  • תורשה
  • שימוש בתרופות
  • צריכת סמים
  • צריכת אלכוהול
  • פעילות גופנית סמוך לזמן השינה
  • שנת צהריים ארוכה
  • אכילה של ארוחה כבדה בסמוך לזמן שינה
  • עישון

 

ערכים נוספים באות:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"