להפשיר את הכאב: הטיפול בתסמונת הכתף הקפואה

11/06/2015
כאבי כתפיים הם גורם הכאב השלישי בשכיחותו – מיד אחרי כאבי גב וכאבי ברכיים – שעלולים לפגוע באופן משמעותי ביכולת התנועה של האדם. תסמונת הכתף הקפואה, עלולה לגרום  לכאב רב ונוקשות של הכתף עד כדי "קפיאתה". טיפול חדשני בטכניקת "ניל-אשר" מרמה את המוח ומכניס את הגוף לתהליך ריפוי עצמי וטיפול בכאבים ובנוקשות

תסמונת הכתף הקפואה
היא חידה רפואית ובעיה קשה. פעמים רבות תסמונת זו מעידה על בעיות אחרות ולעיתים היא מופיעה ללא סיבה ואבחונה שגוי לעיתים קרובות.

כשהכתף קפואה – מרבית הסובלות הן נשים

זהו מצב המאופיין בכאב ובנוקשות של הכתף. התסמונת מופיעה בקרב 2%-5% מהאוכלוסייה, 60% מהסובלות הן נשים ופי 5 יותר חולי סוכרת סובלים ממנה. היא מופיעה בעיקר בקרב בני 40-70 ואצל כ-15% מבין הסובלים ממנה היא מופיעה בשתי הכתפיים. יש הסוברים כי היא תורשתית וכי היא מופיעה כתוצר תגובתי של המערכת החיסונית.

התסמינים מופיעים במהלך של כ-30 חודשים ומחולקים ל-4 שלבים: לפני הקפאה (0-1 שבועות), הקפאה (1-8 חודשים), קיפאון (9-16 חודשים), הפשרה (12-40 חודשים). בתסמונת זו החלק בכתף הנקרא Lax Capsular Sack הופך לדביק בעקבות הדלקת. הדלקת מתחילה לעיתים קרובות מאחורי השריר הדו-ראשי (מכופף הזרוע) ועלולה להופיע בעקבות פציעה קלה או אפילו תנועה לא טובה. הדלקת מתפשטת לחלקים נוספים של הכתף ואף עלולה להיווצר נפיחות בכתף השנייה.

כתוצאה מתגובה מוגזמת של הגוף לדלקת נוצרת נוקשות, היות והגוף "מכבה" את השרירים ותנועת הזרוע מתחילה להצטמצם עד שתוך מספר שבועות הזרוע קופאת ולא ניתן להרימה בזווית של מעל 40 מעלות לכל כיוון. בהמשך, שרירי הכתף נחלשים ומפסיקים לפעול בהדרגה והזרוע נותרת נוקשה וחסרת תנועה.

רוצים להמשיך לדבר על זה? כנסו לפורום אוסטאופתיה>

טיפול בטכניקת "ניל-אשר" – לרמות את הגוף לטובת ריפוי עצמי

עד עתה הגישות המסורתיות והאלטרנטיביות פעלו בעיקר בדרך של ניסוי וטעייה ולא הביאו תוצאות של ממש, אך טכניקת "ניל-אשר" מביאה עמה חדשות טובות. טכניקה זו מוכחת מדעית ועובדת עם הגוף, תוך כדי הקשבה לגוף, ללא אילוץ של היד לטווחי תנועה מוגבלים, כדי לסייע להחלמה מהירה, להפחתה בכאב ושיפור הכוח והעוצמה בכתף ללא שימוש בתרופות.

בעזרת רצף מסויים של נקודות לחץ ומניפולציות על מפרקים נוצר שיפור בטווח התנועה. בכל פעם ששריר כואב או מגורה, קולטני כאב ותנועה מגורים ליצירת "דפוס עצבי" בחוט השדרה ובקליפת המוח. דפוס זה נאכף מחדש בכל טיפול והשינוי המתרחש גורם לכוונון מחדש של השרירים ותיאומם. זו גם הסיבה שהכוח והעוצמה חוזרים לרמה רגילה במהירות יחסית.

הטכניקה מטפלת בנוסף בהפחתת הדלקת בגיד שריר הזרוע ובמפרק הכתף. על ידי יצירת דלקת אקוטית שמחסלת את הדלקת הכרונית, זו גם הסיבה שלאחר כל טיפול מופיע כאב למשך 1-2 ימים.

טיפול זה עובד עם הגוף ומשתלב עם תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף, ללא אילוץ של הכתף לבצע תנועות מכאיבות וללא תרופות. הטכניקה עצמה עשויה להכאיב אך היות והיא עובדת עם חכמת הגוף, המטופלים מרפים לתוך הכאב בצורה אינטואיטיבית.

טכניקת טיפול זו נקראת Cortex-Neuro-Somatic-Programming) CNSP) ומהווה שילוב ייחודי שמגרה מסלול חדש בקורטקס המוטורי במוח (האחראי על תיאום השרירים) שמשחרר במהירות פציעות ועוויתות ו"משכנע" את המוח לשנות את הדפוס הקבוע שלו. הטיפול "מרמה" את המוח ומכניס את הגוף לתהליך ריפוי עצמי וטיפול בכאבים ובנוקשות. תחילה הטכניקה עובדת על הפחתת הכאב סביב הכתף ולאחר מכן הטכניקה עוברת להפשרת ההקפאה בכתף ולשיפור טווח התנועה על ידי גירוי רצף ייחודי של רפלקסים חבויים בשרירים.

לכל המטפלים המוסמכים באוסטאופתיה>>

נכתב ע": סימיון אשר, אוסתאופת