קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
5846
0
 


מהן התנוחות שיקלו על כאבי גב תחתון?

ד"ר קליף היינריך
03/12/2014
למרות הטיפולים המגוונים המוצעים לטיפול בכאבי גב, מחקרים מוכיחים כי יותר ממחצית המטופלים לא מאובחנים נכון. הטיפול האוסטאופתי מציע דיאגנוזה מקיפה להפרעות גופניות הכוללת צפייה בעמוד השדרה, הגולגולת, איזור האגן והגפיים וכן טיפול המותאם למקור הכאב. ד"ר קליף היינריך, אוסטאופת מוסמך, מסביר על יעילות השיטה ומציע תנוחות לביצוע בבית שיתרמו להקלה על הכאב
רוב האנשים חווים כאבי גב בשלב כלשהו בחייהם. כאבי גב הם הבעיה הנוירולוגית השנייה במספר מבחינת שכיחותה באמריקה,
כך נמצא בשנת 2003 על ידי המוסד הלאומי לבריאות בארה"ב.
בעוד המקור לכאבי גב מגוון - הוא יכול לנבוע כתוצאה מאבנים בכליות, דלקות פרקים או דלקות בעמוד השדרה, בעיות ורידים,
בעיות מבניות במערכת השריר - שלד כמו פריצות דיסק, התכווצויות שרירים או פגיעות באזור הגב בדגש על פגיעה ברצועות או בפרקים. מה שחשוב בתהליך הטיפול הוא לעקוב אחר ההנחיות של הרופא המטפל, על מנת לקבוע את הסיבה לכאבי הגב.

מחקרים בתחום האוסטאופתיה מדווחים כי יותר ממחצית
מהמטופלים הסובלים מכאבי גב, אינם מקבלים דיאגנוזה מדויקת לכאבים מהם הם סובלים. יותר מכך, במחקר שנבדק בקרב בוגרים באמצעות צילום MRI להערכת המקור לכאב, נמצא כי יותר ממחצית מהמטופלים שסבלו מפריצת דיסק והצרות של התעלות לא חוו כלל כאבי גב. כלומר - אנשים לא חייבים לסבול מכאבי גב, גם אם קיימת עדות רפואית לפריצת דיסק.

כיצד ניתן לטפל בכאבי הגב?
כאשר כאבי הגב נובעים מבעיה במערכת שריר - שלד בפני האינדיבידואל עומדות אופציות טיפול רבות. הרופא המטפל יכול לרשום מרשם לכדורים משככי כאבים, כדורים נוגדי דלקת, או פיזיותרפיה, אימוני כוח ולבסוף ניתוח על פי המלצת הרופא. עבור אלה המעוניינים לחפש אלטרנטיבה חלופית, הטיפול בהומיאופתיה, בדיקור, מיני מסאג'ים, כירופרקטיקה או אוסטאופתיה יכולים להעניק את הפתרון הנכון.

מהי אוסטאופתיה?
מדובר בשיטת ריפוי שמתמקדת במערכת השרירים והשלד לצורך שיפור תפקוד הגוף כולו. הטיפול האוסטאופתי משלב מגוון מניפולציות שנעשות על המפרקים והרקמות הרכות, בשילוב הנחיות ליציבה נכונה. כיאה לטיפול משלים, הרפואה האוסטאופתית מכוונת לריפוי האדם בתור שלם, כלומר הטיפול ייבחר בהתאם לאלמנט הנפשי, הרגלי התזונה ואורח החיים של המטופל.

על פי  ד"ר מרקולה, חסיד רפואה משלימה ורופא אוסטאופתי מוכר בעולם, מחקרים מראים כי  63 אחוז מהמטופלים שחוו טיפול אוסטאופתי דיווחו על שיפור מתון בכאבים בעוד שמחצית מהם דיווחו על שיפור משמעותי בכאבים.

אוסטאופתיה לאבחון הפרעות גופניות

במסגרת הטיפול האוסטאופתי, המטופל יעבור אבחון של הפרעות גופניות (אזורים בעייתיים) מכף רגל ועד ראש. האבחון יכלול צפייה במוגבלות התנועה לאורך עמוד השדרה והגולגולת , בנוסף לבדיקה של האגן והגפיים העליונות והתחתונות.

הפרעות גופניות אלה אינן תמיד ניתנות לאבחון בקלות על ידי בדיקות הדמיה כמו צילומי MRI ,CT, רנטגן וכדומה. זאת משום שיש צורך למשש או "להרגיש" שינויים במרקם ובטמפרטורה של הרקמות השונות, להעריך רגישות ולשים לב לכל חוסר סימטריות בגוף בכדי לזהות את המקור לבעיה.

מהן דרכי הטיפול?
אוסטאופתיה מספקת מעל לתריסר טכניקות שונות, כמו שחרור רקמות, אנרגיית שרירים ואוסטאופתיה בגולגולת במסגרת טיפול של כאבי גב או תלונות פיזיות אחרות איתן נאלץ המטופל להתמודד.

רוצים להמשיך לדבר על זה? כנסו לפורום אוסטאופתיה>>

כיצד מקלים על כאבי גב באופן עצמאי?

ישנן מספר תנוחות פשוטות וקלות שמצאתי כי הן תורמות להקלה על כאבי גב. טרם הטיפול, חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל ולקבל את אישורו כי תרגילים אלה מתאימים עבורכם. תנוחות אלה לא נועדו לטיפול מוחלט בכאבי הגב, אולם יכולות לעזור ולהביא להקלה משמעותית. תרגילים אלו יעניקו לכם מידה של שליטה על היכולת להקל על כאבים ללא מתן תרופות. התנוחות פשוטות וקלות כך שכל אחד יכול לבצען. ניתן לתרגל אותם פעמיים בשבוע על פי שיקול הדעת של הרופא המטפל.

תנוחה ראשונה – לריכוך הגב


בזמן עמידה או ישיבה על כיסא, הניחו את ידיכם על המותניים בצורה כזו שהבוהנים מונחים על הגב ושאר האצבעות מונחות בחלק הקדמי כפי שמוצג התמונה. בזמן זה, הנשימה צריכה להיות רגילה ונורמלית, אבל בזמן השאיפה יש להבליט את החזה החוצה מעט ובזמן הנשיפה, להשאיר את החזה בולט. מומלץ להישאר בתנוחה זו כ- 3 דקות.

לאחר פרק זמן זה, תוכלו להבחין כי הגב מתרכך. לאחר מכן, מומלץ לשחרר את הגוף ולעבור לשתי התנוחות הבאות.



























תנוחה שנייה – להקלה על שרירי הגב


תנוחה לביצוע בזמן שכיבה במיטה או על ספה. שימו מספר רב של כריות מתחת לברכיים (כך שהברכיים יהיו במרווח דומה כמו הכתפיים), והירכיים במצב אנכי למיטה (כך שהרגליים מהברכיים ומטה יהיו מקבילות למיטה כפי שמוצג בתמונה).שכבו בתנוחה זו במשך 3-5 דקות. חשוב להקפיד על יציאה עדינה ואיטית מהתנוחה.




תנוחה שלישית – לאיזון מבנה הגוף


עם רגל אחת על הרצפה וברך אחת על הספה, הניחו בעדינות את הברך מאחוריכם הכי רחוק שניתן (בנוחיות וללא מאמץ). תוך כדי נשימה רגילה, יישרו בעדינות את הגוף (למצב זקוף עד כמה שניתן) ללא מאמץ. הישארו בתנוחה זו כ- 3 דקות ולאחר מכן החליפו רגל. צאו מהתנוחה בעדינות.  חשוב לבצע את התנוחה בשתי הרגליים על מנת לשמור על סימטריות בשני הצדדים.



הוספת תגובה הדפס חזרה
כמה מילים על ד"ר קליף היינריך - רופא משפחה אמריקאי שלמד והשתלם באוסטא...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"