אסטמה של העור: כיצד הומאופתיה יכולה לעזור?

הילי זילברשטיין
27/10/2014
גרד עז, יובש, עור אדמומי, מחוספס וקשקשי הם ביטויים של מחלת עור כרונית המוכרת בכינויה האסטמה של העור. בעוד השוק מוצף במשחות שעשויות לתרום באופן זמני אך באותה נשימה גם להזיק ולהעמיק את הבעיה, ההומאופתיה מספקת פתרון לבעיה מהשורש, בהתאמה אישית ובעיקר בדרכים טבעיות. הילי זילברשטיין, הומאופתית מוסמכת מסבירה מהו הטיפול ההומאופתי וכיצד הוא יכול לעזור למבוגרים ולטף

העור, הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, חשוף לשורה של מחלות ופריחות. בין בעיות העור הנפוצות ביותר קיימת האסטמה של עור (אטופיק דרמטיטיס) – מחלת עור כרונית ושכיחה מאוד בקרב תינוקות וילדים שלעיתים מופיעה גם בקרב מבוגרים. הדרמטיטיס גורם לעור לגרד, להתקלף, להתנפח ולעיתים לפתח שלפוחיות.

ביטויים של האסטמה עשויים להופיע הן באזורים קטנים בגוף כמו מאחורי המפרקים והן באזורים רחבים יותר כמו הבטן, הגב, הרגליים, הידיים ואזור הפנים. הפריחה גורמת לעור אדום, קשקשי ומחוספס, יבש ומגרד מאוד. לגירוד המטריד הבלתי פוסק ישנן השלכות רחבות יותר, שכן הוא עלול לגרום להפרעות בשינה ולעצבנות, ובמקרים חמורים גם לזיהום מקומי.

מהם הגורמים העלולים לעודד אסטמה של העור?

המקור להתפרצותה של האסטמה של העור אינה ידועה. על פניו, הסובלים ממחלת העור נוטים להיות בעלי מערכת חיסונית רגישה מהנורמה הנוטה להגיב ביתר שאת לגירויים מעוררי אלרגיה. כלומר, הדלקת הנגרמת על ידי הפריחה של אטופיק דרמטיטיס היא מעין תגובה אלרגית.

הפתרון הרפואי המוצע כיום מסתכם בעיקר במשחות מקומיות, שבמקרה הטוב מביאות להקלה מקומית זמנית ובמקרה הפחות טוב, גורמות לתופעות לוואי ולהעמקת הבעיה.

כיצד טיפול הומאופתי יכול לעזור?

ההומאופתיה הינה שיטת ריפוי המסתמכת על העיקרון – "דומה בדומה מרפא". כלומר, מתן תרופה שגורמות לתסמיני מחלה דומים אצל אנשים בריאים תשמש בריפוי יעיל בתסמיני מחלה אצל אדם חולה. הומאופתיה הינה רפואה טבעית ויסודית, המציעה פתרון יעיל ביותר למחלת האסטמה של העור  על ידי התאמת תרופה הומאופתית מדוייקת (רמדי) למצב המטופל לאחר תשאול מקיף ומעמיק.

הרמדי מורכבת מחומרים טבעיים בלבד ומעוררת בדרכים עדינות ועמוקות את המערכת החיסונית לשוב לפעילות תקינה ולהחזיר האיזון לגוף. את הרמדי ניתן ליטול בצורת טיפות או כדורונים למציצה, שוב בהתאם למטופל למשל בהתאם לגיל הילד.

כמה זמן יערך הטיפול?

הטיפול ההומאופתי עשוי להימשך מספר חודשים, אך ברוב המקרים, הקלה והטבה הדרגתית במצב העור יופיעו כבר מהחודש הראשון לטיפול. במהלך הטיפול כולו מצב העור ממשיך להשתפר עד לריפוי מלא.

הביקור הראשון אצל הומאופת עשוי להיערך במשך כשעה וחצי – שעתיים ויכלול תשאול מקיף על מצב בריאותו של המטופל, הרגליו וההיסטוריה המשפחתית. לאחר תיקבענה פגישות ביקורת אחת לחודש ובהתאם למצב הבריאותי של המטופל.

כתבות נוספות:
רפלקסולוגיה לתינוקות: כל מה שצריך לדעת>>